A következő évtizedek a nők előretörését hozhatják a vezetésben. Egyre több szakértő hívja fel ugyanis a figyelmet arra a jelenségre, amely szerint jobban teljesítenek azok a cégek, amelyek vezetőségében hölgyek vannak jelen.
Egy amerikai felmérés szerint átlagosan 50 százalékkal nagyobb a profit azoknál a szervezeteknél, ahol több nő dolgozik vezetőként. Európában is látható már efféle elmozdulás a nemi egyenlőség felé. A német parlamentben például törvény írja elő, hogy a tőzsdei cégek igazgatótanácsának legalább a 30 százalék legyen nő. Ennél sajnos kevésbé felemelő a hazai helyzet, mivel alig 11 százalék körül mozog a női képviselők aránya a magyar parlamentben.
A Harvard Business Review egyik témába vágó kérdése: vajon mi teszi okosabbá a cégeket? A válasz pedig röviden: a nők mennyisége. Egy 2011-es felmérés szerint ugyanis 16 vezetői tulajdonságból 15-ben a hölgyek nyerték a versenyt. Ők ráadásul két fontos területen is jobbnak bizonyultak, mint a férfi nem: a kezdeményezőkészségben és az eredményességben. A kutatásban részt vett „főnökök” között egyaránt voltak kisebb vállalkozók, kormányhivatalnokok és topmenedzserek.
A szakértők szerint a következő kérdéseket lenne érdemes megfontolniuk a férfi cégvezetőknek:
- Milyen készségek repítik előre a nőket?
- Mit tudnak ők, amit a férfiak nem?
- Mitől jobbak a csapatépítésben?
- Miért könnyebb kedvelni és megbecsülni őket?
- Hogyan ötvözik egymással a logikus és az intuitív gondolkodási módszereket?
A nők jövőbeli előretörése mindkét nem számára érdekes lehet. A hölgyeknek ugyanis kitörési lehetőséget, a férfiaknak pedig egy olyan problémát jelent, amelynek a további mellőzése értelmetlen. El kellene inkább sajátítaniuk azokat a női képességeket, amelyekre a jövőben még nekik is szükségük lehet.