Úgy érzed, sosem éred utol magad? Mindig akad egy újabb teendő, egy újabb feladat? Rendszeresen elfelejtesz kisebb-nagyobb dolgokat, aztán meg állandóan kapkodhatsz? Ennek valószínűleg egyetlen oka van: hadilábon állsz az időgazdálkodással.

Nincs elfoglalt ember, csak rossz időmenedzsment! Ez legyen a mottód a jövőben. Nulladik lépésként be kell ismerned, hogy te sem vagy tökéletes. Nem tudod fejben tartani az összes teendődet. Nem tudod megosztani a figyelmedet. Nem tudod nyomon követni a rendelkezésre álló idődet. Nem tudsz megállás nélkül végigmenni az összes kötelességeden. De nem is kell. Ha képes vagy elfogadni ezt, akkor onnantól sokkal könnyebb dolgod lesz. Csak igénybe kell venned némi segítséget…

Mutatunk neked egy hatékony időgazdálkodási módszert!

Lépések

1. Készíts listát azokról a feladatokról, amiket el szeretnél végezni a héten! Ezek között ne csak olyan dolgok szerepeljenek, amiket mások várnak el tőled (pl. megbeszélés, házimunka, lecke), hanem olyanok is, amiket te magad szeretnél elintézni végre (pl. olvasni, edzeni vagy festeni egy képet).

2. Rendezd sürgősségi és fontossági sorrendbe a teendőidet! Mindig úgy priorizáld a feladataidat, hogy azok a lehető legjobban megfeleljenek a személyes erőforrásaidnak. Ne vállald túl magad! Vedd fontolóra, hogy az egyes dolgok valóban sürgősek-e vagy szimplán csak fontosak.

3. A hét minden egyes napjára oszd be a feladataidat! Kezdj a legsürgősebbekkel és a legfontosabbakkal, majd haladj tovább a csekélyebb prioritásúakkal. Mindezek után jelölj ki magadnak konkrét határidőket is arra vonatkozóan, hogy meddig kellene elérned az egyes célokat. A rendszerezéshez használhatod az alábbi szimbólumokat:

  • !!! = ma délig (sürgős és fontos)
  • !! = ma délutánig (sürgős, de nem fontos)
  • ! = ma estig (nem sürgős, de fontos)

4. Koncentrálj a nap számodra legproduktívabb szakaszára! Vedd figyelembe, hogy te mikor vagy a legaktívabb. Néhányan reggel, mások pedig este hatékonyabbak. Mindig úgy ütemezd a dolgaidat, hogy ha lehet, akkor a legnagyobb teljesítményt igénylők essenek a legproduktívabb időablakba.

5. Oszd fel az munkaidődet kisebb-nagyobb intervallumokra! Bontsd fel a teendőidet 15, 30 és 45 perces „aktív”, valamint 10-15 perces „passzív” szakaszokra. Dolgozz szorgalmasan az „aktív” és kapcsolj ki a „passzív” időszakokban.

6. Ütemezz be nagyobb szüneteket is a napodba! Mindig szánj fél-egy órát arra, hogy evéssel, ivássál, olvasással vagy bármi mással frissítsd fel magad. Mindez nemcsak arra szolgálhat, hogy jobban tudj fókuszálni a feladataidra, hanem egyfajta ösztönzést is jelenthet a számodra.

7. Kövesd nyomon a haladásodat! Nem piszmogsz túl sokat az aktuális feladatoddal? Nem haladsz túlságosan is lassan? Ezt csak onnan tudhatod, ha az egyik szemed mindig az óramutatón van! Amint elkészültél egy-egy dologgal, rögtön pipáld ki azokat, hogy folyamatosan lásd a haladásodat.

8. Időnként ellenőrizd le az összeállított listádat! Rendszeresen nézd át és értékeld újra a prioritásokat. Szükség esetén adj a napirendedhez újabb pontokat. Minden nap végén ellenőrizd le a másnap teljesítendő feladatokat!

Tanácsok

  • Nyugodtan adj át másoknak is bizonyos dolgokat! Nem kell mindig egyedül intézned a feladataidat.
  • A nagyobb hatékonyság érdekében használj mobilos applikációkat! Próbáld ki például a Sectographot, ha Androidos telefonod van.

Figyelmeztetések

  • Ne vállalj be annyi dolgot egy napra/hétre, amennyit képtelenség teljesítened!
  • Ne hagyd figyelmen kívül a szüneteket, de azért okosan használd ki a pihenőidődet!

Forrás: https://www.hogyankell.hu/Beosztani_az_id%C5%91t

Kezdd el a 20 részes ingyenes vezetői minitréninget most, és válj eredményesebb vezetővé

Hogyan építs csapatot? Hogyan kommunikálj? Hogyan prezentálj? Mire építsd a vállalkozásod? 20 leckés gyorstalpaló Bárdos Andrással és Bruck Gáborral.