Dan Miller 19 éves, diák egy londoni egyetemen, emellett pedig egy közösségi oldal vezetője, amely ötmillió fiatalt célzott meg felhasználónak 2022-re. Ez az oldal, a Young Professionals UK, az Egyesült Királyságban több mint 400 középiskolában és egyetemen van már jelen. „Az a célunk, hogy olyanok legyünk, mint a LinkedIn, csak diákoknak” – vallja Miller. – „A mai fiatalok ugyanis nem mennek már fel a LinkedIn-re, hiszen nem ugyanazt a nyelvet beszélik, mint a felnőttek.”

Miller cége azonban egyáltalán nem kivételes annak tekintetében, ahogy a legújabb generáció utat tör magának az üzleti életben. A Z-generáció tagjai ugyanis (akik közül még a legidősebbek is csak 20-22 évesek) már fel is zárkóztak az Y-generáció mezőnyéhez, mint a munkaerőpiac legújabb és legfiatalabb rétege. Éppen ezért hamarosan ők határozhatják meg, ahogy miként fogunk gondolkodni a munkáról a jövőben.

Ezek a fiatalok már a közösségi média világában nőttek fel: egy olyan közegben, ahol az Instagram képes márkanevekké változtatni a hétköznapi embereket, vagy ahol a YouTube képes világsztárrá tenni az olyan énekeseket, mint például Justin Bieber. Mivel a fiatalok most már rendkívül korán képesek karriert indítani mint videobloggerek, Youtube-sminkesek  vagy épp Instagram-modellek, a Z-generáció tagjainak semmiféle akadályt nem jelent, ha a tradicionális karrierutaktól merőben eltérő munkákba kell kezdenie.

Mindezek miatt az internetes vállalkozások sokuk számára könnyedén átvehetik a stabil, teljes munkaidős állások helyeit.

Az idősebb generációkkal ellentétben ennek a nemzedéknek már teljesen magától értetődik az internetes kommunikáció mikéntje. A Skype és a Facebook Messenger például gond nélkül helyettesítheti számukra az e-maileket és a telefonbeszélgetéseket. Pontosan ezeket a képességeket használja ki Dan Miller cége, amelynek oldalán a munkakeresők azonnali videóbeszélgetéseket kezdeményezhetnek a nekik tetsző szervezetekkel.

Ez a munkaerőréteg valószínűleg rendkívül nyitott lesz a technológiai és a kommunikációs újításokra a munkahelyeken. Ezáltal olyan problémák megoldására lehet képes, amelyekkel a korábbi generációk tagjai ma még gyakorta szembesülnek. A Z-generáció végső soron egy olyan üzleti világot hozhat létre, amelyben gyors kattintásokkal és üzenetekkel bonyolíthatunk le hatalmas üzleteket, s ahol az internetes kommunikáció jóval könnyebb és sikeresebb lehet, mint az elmúlt évtizedekben.

Forrás:
http://www.bbc.com/capital/story/20180227-how-the-youngest-generation-is-redefining-work

Kezdd el a 20 részes ingyenes vezetői minitréninget most, és válj eredményesebb vezetővé

Hogyan építs csapatot? Hogyan kommunikálj? Hogyan prezentálj? Mire építsd a vállalkozásod? 20 leckés gyorstalpaló Bárdos Andrással és Bruck Gáborral.